Varuh oziroma zastopnik pacientovih pravic je s strani Ministrstva za zdravje RS imenovana oseba, ki pacientom nudi informacije in pomoč predvsem na področju varstva njihovih pravic, v primeru kršitev, neprimernega odnosa ali same obravnave.
O zapletu govorimo, ko pride do nepričakovane spremembe ali poslabšanja zdravstvenega stanja pacienta, pri čemer ta sprememba ali poslabšanje ni posledica zdravnikove napačne odločitve ali presoje. Povedano drugače, do zapleta pride iz razlogov, ki niso na strani zdravnika ali izvajalca zdravstvenih storitev in na nastanek zapleta zdravnik ne vpliva. O napaki pa govorimo, kadar zdravljenje ali poseg ni opravljen skladno s strokovnimi smernicami, kadar zdravnik poda napačno presojo, ravna malomarno ipd. Pri zapletu odškodnine ne moremo zahtevati, saj niso izpolnjene predpostavke odškodninske odgovornosti (protipravnost in krivda). V precejšnjem številu primerov je mejo med zapletom in napako težko potegniti.
Višina odškodnine je odvisna od škode, ki nastane. Nekakšne enotne lestvice, ki bi določala višino odškodnine, ni, je pa mogoče takšno lestvico predvideti po sodni praksi. Višina odškodnine je tako različna od primera do primera, vsekakor pa je razlika, ali pride zaradi napake do bistvenega poslabšanja zdravja ali ne. Okvirno oceno višine odškodnine, ki bi jo v vašem primeru prisodilo sodišče, lahko ocenimo po prejemu osnovnih informacij in pregledu dokumentacije, saj lahko napravimo primerjalno analizo po sodni praksi.